maandag 18 oktober 2010

Op het werk/school geraakt?

Zoals de meesten vandaag, 18 oktober 2010, wel hebben ondervonden is dat de NMBS een 24-uur staking heeft gehouden (tegen de hervormingsmaatregelen). Er rijden dus nauwelijks treinen.

Mensen zijn thuis gebleven, ze hebben de fiets genomen of hebben misschien gevloekt in de file (zoals ik). Ongeveer een halfuurtje heb ik vast gezeten. Dit lijkt goed meevallen, maar hou even rekening dat ik pas om 11u in Mechelen moest zijn (vanuit Lier, na de ochtendspits). Vele anderen hebben dit voordeel niet gehad.

De meningen en reacties zijn verdeelt, maar laten we eerlijk blijven. Het volk is weeral de dupe. De meeste zijn het beleid van NMBS grondig beu en willen positieve verandering.

Als vaste treinreiziger heb ik mijn slechte ervaringen ook al wel gehad met de NMBS.
In het nieuws wordt vermeld dat er geen vertragingen zijn, je komt aan in het station, wat zie je? Natuurlijk, de helft van de treinen heeft vertraging. 20 minuten vertraging, je verbinding gemist, te laat op het werk of school. Je week begint weer goed op een maandag ochtend.

Ligt de schuld nu vooral bij B-Cargo? Is dit het gevolg van jaren mismanagement? Houden ze wel genoeg rekening met de mensen? Niet iedereen kan van thuis uit werken of wil zijn vakantiedagen hiervoor opofferen.

Conclusie: dit is waarschijnlijk weer een staking die niets gaat opleveren?

Recent bericht van NMBS: Staking op maandag 18/10 - Morgen dus ook staking?

Wat denk jij over de stakingen van NMBS? Laat je reactie achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts